browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Wycieczka do Częstochowy.

Posted by on 2 czerwca 2012

W Dzień Dziecka klasy: I a , I b i II b gimnazjum wyjechały wraz z wychowawcami na wycieczkę klasową szlakiem orlich gniazd. W rzęsistym deszczu dotarliśmy do Jaskini Wierzchowskiej, w której znaleźliśmy schronienie, tak jak ludzie pierwotni przed tysiącami lat. Podobno mieszkają w niej nietoperze, my widzieliśmy tylko jednego, ale za to mieliśmy okazję poznać inne ciekawe historie, związane z tym miejscem. Kolejnym punktem na szlaku była dawna rezydencja zamożnego rodu Bonerów – Ogrodzieniec. Z okazałego niegdyś zamku, pozostały ruiny udostępnione w ciekawy sposób zwiedzającym. Przewodnik w interesujący sposób przybliżał nam dzieje zamczyska, do autobusu wracaliśmy jednak w ulewnym deszczu. Częstochowa wynagrodziła nam wcześniejsze niedogodności podróży, ani kropelka  nie spadła już na naszą głowę. Na Jasnej Górze obejrzeliśmy wraz z przewodnikiem: Bazylikę, Bastion św. Rocha, Salę Rycerską, Skarbiec. Głównym celem był jednak cudowny obraz Matki Bożej Częstochowskiej, przy nim właśnie spędziliśmy ostatnie chwile naszej wycieczki. Do domu wróciliśmy około 22.30.